Luotettava ja  nopea palvelutuote

 
44560005.jpg
 
 

Ajatuksena ajaa yhdessä

Tyypillinen asiakas!

Eihän sellaista olekaan, mutta lähes kaikki asiakkaat haluavat samaa. Vaivatonta, turvallista ja luotettavaa työympäristöä. Varsin yksinkertaista, eikö vain. Tietojärjestelmien, ekosysteemien ja palomuurien sijaan useimmiten kysymys on viestinnästä ja viestinnän välineistä. Taidosta ja välineistä.

Ensimmäinen kohderyhmä on yleensä oma työyhteisö, mutta nykyään välineiden pitää toimia myös useiden viiteryhmien kanssa yhdessä. Ne pitää osata ostaa ja linkittää oikein. Vaivattomat välineet ovat olleet saatavilla jo vuosia, mutta työtapojen muuttuminen vie aikansa ja se vaatii suunnittelua. Käyttöönottojen lisäksi koulutusta ja konsultointia.

Yhteistä asiakkaille on myös kiire ja informaatiohäly, joita voi nykyvälinein vähentää. Kognitiivinen ergonomia ei tule työtuolin mukana. Fillarikonsultti ajaa mukana asiakkaan arjessa ja pyrkii ennakoimaan vastaan tulevia ongelmia ja hallitsemaan matkavauhtia. Välietapit on syytä asettaa niin, että IT tukee arkea, eikä häiritse sitä. Laitteiden pitää toimia, toimimattomille laitteille pitää löytyä varalaite ja varmistuksen pitää pelata myös tien päällä. Tietoturva nousee uusin tavoin käyttäjien arkeen, kun työtapoja pitää muuttaa uhkakuvien mukaan.

 

päämääränä menestyvä asiakas

Fillarikonsultin asiakkaista moni toimii non profit -sektorilla. Menestystä ei mitata pelkästään euroissa, vaan onnistuneina tapahtumina, tuotantoina ja yhteiskunnallisena vaikuttavuutena. Asiakkaan arki, toiveet ja huolet pitää tuntea omakohtaisesti. Fillarikonsultin tehtävä on ymmärtää, mitä tarvitsee talouspäällikkö, toimitusjohtaja tai toimistoassistentti.

Jos ylläpito tehdään etänä ja laitteet ovat ylläpidon keskiössä, menestys jää odottamaan - oppiva organisaatio polkee paikallaan. Konsultoiva rooli ei ole tyhjää puhetta, vaan ratkaisujen etsimistä asiakkaan kanssa ja taustaselvityksiä tarpeen mukaan ja yrityksen kehittyessä. Fillarikonsultti on pienessä työyhteisössä ulkoistettu digitalisaation ammattilainen ja tinkimätön mikrotuki. Aina sen ei tarvitse olla sama ihminen, mutta asiakkaan arki ja kasvot ovat tuttuja joka tapauksessa.

 

millainen asiakas!

Hyvä asiakas on innostunut oppimaan uutta ja haluaa keksiä, miten työn voi tehdä helpommin ja pienemmällä kuormituksella. Se osaa myös vaatia sitä. Silloin jää aikaa kehittyä ja solmia uusia suhteita sekä ajatuspolkuja. Onnellinen asiakas ei nolostele, jos oma osaaminen vaatii päivittämistä tai IT pyörryttää enemmän päätä kuin pyörittää rattaita.

Carnagie Institute of Technologyn mukaan menestyksestä 85% tuottaa persoonallisuus ja kyky kommunikoida, neuvotella ja johtaa. Vain 15% perustuu tekniseen tietämykseen. Fillarikonsultti ei tietenkään ole aivan tietämätön kuitenkaan - sille teknorakkaus on osa persoonallisuutta. Se välittyy toivon mukaan asiakaskokemukseen niin, että asiakas saa enemmän irti ratkaisuista, muttei maksa ylimääräistä ja hyötyy Fillarikonsultin teknologisesta ostokokemuksesta myös euroissa.

Fillarikonsulttiin luottaa esimerkiksi markkinointitoimisto, rekryfirma, tilitoimisto ja järjestö jos toinenkin. Tyypillisesti asiakkaan toimisto tai joku niistä sijaitsee keskustassa kuuden kilometrin päässä Espan puistosta. Toimistossa työskentelee yhdestä hengestä 50 työntekijään. Näin Fillarikonsultti voi hoitaa pikaisesti akuutit ongelmat ja vastata luotettavasti koko IT-infrasta kumppaniverkostonsa kanssa.

 
 

“Paikallinen tuntee kadut ja konttorit.”

timi mäkinen  |  fillarikonsultti

44560007.jpg